Căutare produse

Coș de cumpărături

Nu aveti nici un produs in coș.

Știi ce este un motofierăstrău în prezent, dar câte știi de fapt despre istoria lui?

Un motofierăstrău este o mașină de tip unealtă acționată de un motor și prevăzută cu un lanț format din dinți, folosit pentru tăierea lemnelor. Acesta poate fi prevăzut cu un motor pe benzină, electric, hidraulic sau pneumatic. Interesant este faptul că principiul care stă la baza unui motofierăstrău a fost inventat de către doctorul Würzburg Heine la osteotom (1830), instrumentul chirurgical ce este folosit pentru tăierea oaselor.

Înainte de 1900 au început să se folosească primele mașini de tăiat crengile și, implicit, copacii. Anii 1900 sunt marcați de apariția mașinilor de debitat în lungime. Ele erau utilizate de două persoane, erau masive și dificil de manevrat, iar scopul lor era acela de a tăia în lungime copacii doborâți. Există o fotografie ce atestă prima mașină de lucru în pădure în Germania, în anul 1920. Compania Dolmar, din Hamburg, a fost prima care a scos pe piață un motofierăstrău cu lanț, alimentat cu benzină. Poartă numele de Tip A, iar evenimentul a avut loc în anul 1927. Manevrarea acestuia necesita doi operatori, iar tăietura era verticală. Producătorul german Stihl construiește în anul 1926 primul motoferăstrău acţionat de un motor electric pentru tăierea buştenilor.

Istoria își urmează firesc cursul, iar o dată cu trecerea anilor și dezvoltarea noilor tehnologii, motofierăstraiele au început să fie îmbunătățite. Dolmar produce în 1952 un motofierăstrău cu șină rotativă, care avea atât capacitatea de a doborî, cât și pe cea de a debita. Evoluția carburatorului aduce noi schimbări, iar sfârșitul anilor ’50 este marcat de apariția tipului de motofierăstrău ce poate fi manevrat de către un singur operator. Cunoscute în Europa au fost Dolmar CF în 1957, Solo REX în 1958 și Stihl Contra în 1959. Cum este firesc, o îmbunătățire precum manevrarea motofierăstrăului de către un singur individ a avut drept urmare creșterea productivității de exploatare. 

Motofierăstrăul în România

Uzina Metrom din Brașov a fabricat începând din 1969 primul motofierăstrău românesc. Pentru moment, s-a eliminat necesitatea unui import în acest sens. Zece exemplare de FM60, produse de Uzina Brașov au plecat la Postdam, pentru testare, în 1989. Acestea au primit recomandări bune, ajungând să fie și cunoscute în diverse țări. Doctorul inginer Mihai Ionescu și alți inventatori români au avut o contribuție în ceea ce privește perfecționarea acestui utilaj, prin elemente precum: standul de încercat lamele de ghidare și lanțurile tăioase, sistemul anti-vibrații, filtrul de aer pentru fierăstrăul mecanic, magnetoul, ambreiajul de transmisie pentru motofierăstraiele cu lanț, diverse sisteme de prindere etc.

sursa foto: waldwissen.net

Adaugă comentariu nou

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
CAPTCHA
Această întrebare este necesară pentru prevenirea spam-ului.

Profită de promoțiile BIG

Abonează-te și selectează-ți interesele!

 

 

Mă abonez

Service Autorizat

Pentru toate produsele, atât în perioada de garanție cât și post-garanție.

SERVICE

Piese originale

Pentru reparații folosim doar piesele originale de la producători.

Vezi produsul în una dintre locațiile BIG

Te așteptăm în magazinele noastre și ale partenerilor noștri. Vezi locațiile.