Termeni și condiții
TERMENI ȘI CONDITII PRIVIND VÂNZAREA PE SITE-UL BIG.STORE.RO DE CĂTRE DYNAMIC TOOLS SRL
I. PREVEDERI GENERALE.
- Magazinul online disponibil la adresa de internet big.store.ro (in continuare ”BigStore.ro”) este detinut si administrat de Dynamic Tools SRL, cu sediul social in Bistrița, str. Împăratul Traian nr 8, Jud. Bistrița – Năsăud, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J06/19/1998, avand CUI RO10137316, telefon: 0730 075 233 (L-V: 09:00 - 17:00, S: 09:00 - 12:00), adresa de e-mail: comenzi@big.store.ro (in continuare denumita ”Big Store” sau ”Societatea”). Big Store își rezervă dreptul de a schimba și actualiza, în orice moment, conținutul platformei BigStore.ro, precum şi Termenii şi Condițiile de folosire, fără nici un fel de notificare prealabilă. În caz de divergență sau neînțelegeri între Societate şi client/utilizator, se vor aplica Termenii şi Condițiile valabile la momentul plasării Comenzii de către client/utilizator.
- Termenii şi Condițiile Big Store reglementeaza achiziționarea Produselor prin intermediul platformei www.big.store.ro.
- Big Store își rezervă dreptul de a fixa cantitatea maximă de Produse pe care o poate furniza Clientului şi/sau Utilizatorului,
- Toate informațiile folosite pentru descrierea Produselor disponibile în Big Store (i.e. imagini statice/dinamice/prezentări multimedia, etc) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Societatii, acestea fiind utilizate în cadrul Big Store exclusiv cu titlu de prezentare.
- Societatea poate cesiona şi/sau subcontracta unei terțe părți servicii ce țin de onorarea Comenzii, cu informarea Clientului/Utilizatorului, nefiind necesar acordul acestuia. În toate cazurile, Big Sore va fi răspunzător față de Client/Utilizator pentru toate obligațiile contractuale asumate în cadrul Contractului la Distanță.
- Clientul/Utilizatorul poate interacționa cu Big Store în mod telefonic sau prin intermediul adresei de poștă electronică marketing@big.store.ro
- În cazul în care platforma www.big.store.ro este afectată de un volum al traficului neobișnuit de mare, Societatea își rezervă dreptul de a solicita Clienților/Utilizatorilor introducerea manuală a codurilor de validare de tip captcha, în vederea protejării informației din cadrul Big Store.
- Crearea de Conturi multiple, folosind adrese generate automat şi care expiră după o perioadă predefinită, pentru a putea beneficia de promoții sau oferte, sau orice comportament fraudulos în măsura să afecteze bunul mers al Campaniilor Promoționale este interzisă şi va fi considerată o tentativă de fraudă. Big Store își rezervă dreptul de a suspenda Conturile astfel create și de a retrage beneficiile aferente Campaniilor Promoționale sau ofertelor în curs, de a anula Contul fără preaviz, înștiințare, alte formalități sau despăgubiri.
- Orice tentativă de fraudă sau orice frauda (cum ar fi, dar fără a se limita la accesarea datelor Clienților și/sau Utilizatorilor și/sau ai Aplicației, alterarea conținutului platformei www.big.store.ro, încercarea de afectare a performanțelor serverelor care deservesc platforma www.big.store.ro, deturnarea conținutului livrărilor Produselor către terți, etc) vor fi pedepsite conform prevederilor legale in vigoare.Criteriile folosite pentru prezentarea Produselor
- La accesarea unei categorii sau subcategorii de Produse, acestea se afiseaza in ordine descrescatoare in functie de criteriul celui mai bine vandut Produs (”Bestseller”). Aici mentionam ca utilizatorul are la dispozitie posibilitatea de selectare a criteriilor in care ii vor fi prezentate Produsele pe Site, respectiv: Cele mai populare, Cele mai noi, Pret Crescator, Pret descrescator
- Afisarea rezultatelor cautarii unui Produs se afiseaza dupa relevanta textului introdus, printre criteriile avute in vedere pentru a se stabili nivelul de relevanta fiind cele determinate de frecventa utilizarii respectivului cuvant pe Site, corelarea cuvintelor introduse in cautarea Produsului si cele utilizare pentru denumirea si descrierea Produsului pe Site, numarul de cautari in care a fost folosit respectivul cuvant.Mentionam ca aceste criterii sunt supuse unei evaluari permanente din partea echipei Big Store, prin urmare exista riscul ca aceste criterii sa poata fi inlocuite in cadrul unor campanii promotionale sau cu ocazia unor alte evenimente comerciale similare.
- Modalitatea de prezentare a Recenziilor si a Ratingurilor
- Recenziile reprezinta o evaluare scrisa de catre detinatorul unui Produs achizitionat de pe Site sau din altă parte si care poate fi inregistrat ca utilizator al acestuia. Big Store dovedeste ca Recenzia respectiva este transmisa de catre un Utilizator care a achizitionat Produsul respectiv de pe site-ul big.store.ro prin eticheta CLIENT VERIFICAT, pe care o puteti vedea la cele mai multe recenzii de pe Site. Recenzia plasata va cuprinde descrierea propriei sale experiente, prin prisma capacitatii acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune daca Produsul respecta sau nu specificatiile mentionate in pagina de descriere a Produsului, informatiile inscrise putand fi atat pozitive, cat si negative, si se vor referi la caracteristicile si modul de folosire al Produsului respectiv.
- In momentul inregistrarii unei Recenzii pe Site, Utilizatorul poate acorda Vanzatorului o licenta neexclusiva, perpetuua, irevocabila, nelimitata teritorial si dau dreptul Vanzatorului de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui si de a afisa acest continut.
- Inregistrarea unei Recenzii poate fi facuta in sectiunea Recenzii a unui Produs.
- In cazul fiecarei Recenzii, Utilizatorul se angajeaza sa respecte urmatoarele reguli:
- sa faca referiri doar la caracteristici si/sau modul de utilizare al Produsului sau informatii care tin de modul desfasurarii Comenzii;
- sa foloseasca doar limba romana. Sunt permise si cuvintele sau expresiile care, desi nu sunt considerate romanesti, sunt de larga utilizare in toate mediile referitoare la domeniul respectiv;
- sa utilizeze un limbaj corespunzator, neofensator, fara termeni care pot jigni sau afecta oricare alt Utilizator sau Vizitator al Site-ului;
- sa se asigure ca informatiile introduse sunt realiste, corecte, neinselatoare si in conformitate cu legile aplicabile, respectand astfel inclusiv drepturile altor parti, drepturile de autor, de marca comerciala, de licenta sau alte drepturi de proprietate, publicitate sau intimitate;
- sa foloseasca aceasta facilitate doar pentru a comunica sau a obtine detalii suplimentare referitoare la un anumit produs de pe Site fara a face referire catre alte firme ce promoveaza vanzarea si cumpararea de produse sau servicii;
- sa nu furnizeze sau sa solicite, in niciun mod si in nicio masura, date personale (detaliile de contact, informatii despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de telefon, adrese de email, nume si/sau prenume etc.) sau orice alta informatie care poate determina dezvaluirea acestor date personale;
- sa nu inscrie informatii si/sau detalii despre URL-uri (legaturi) din alte site-uri comerciale ce desfasoara aceeasi activitate comerciala ca si Vanzatorul
- sa nu incerce fraudarea serviciilor puse la dispozitie de catre Big Store sau sa inscrie Recenzii care sa contina materiale de natura publicitara;
- sa nu utilizeze Recenziile ca mijloc de comunicare cu Big Store, in acest sens se vor folosi datele de contact inscrise pe Site.
- Ratingul reprezinta o modalitate de exprimare a gradului de satisfactie a unui Utilizator sau Cumparator fata de un Produs. Rating-ul se exprima sub forma de stele, fiecare Produs putand primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest grad de satisfactie va fi asociat intotdeauna Recenziei scrise de Utilizator sau Cumparator asupra unui Produs achizitionat.
- In momentul inscrierii unei Recenzii, Utilizatorul sau Cumparatorul va adauga si un Rating relevant pentru Produsul respectiv. Recenziile impreuna cu Ratingurile corespunzatoare lor vor influenta Rating-ul general al Produsului, numar care apare intre paranteze langa titlul acestora. Prin urmare, o Recenzie insotita de un Rating mare duce la o crestere a Ratingului general, iar o Recenzie insotita de un Rating mic duce la o scadere a Ratingului general.
- Cand o Recenzie este semnalata de catre un Utilizator sau Cumparator ca avand un continut inadecvat, acest continut este examinat cu atentie de catre Big Store pentru a determina daca incalca prezenta politica de Termeni si Conditii. Textele, fotografiile sau videoclipurile introduse sunt eliminate din Site numai dupa examinarea acestora de catre Big Store.
II. ACCEPTAREA CONDIȚIILOR. CONTRACTUL DE VÂNZARE LA DISTANTA
Termenii și Condițiile Big Store se adresează utilizatorilor, clienților consumatori și clienților non consumatori care utilizează Big Store sau încheie contracte la distanță.
Informațiile prezentate în cadrul Big Store cu privire la Produse constituie doar invitația la încheierea Contractului de Vânzare în sensul art. 2 pct. 7 din Ordonanța de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Acceptarea Termenilor și Condițiilor Big Store este voluntară, dar necesară pentru crearea contului și/sau în scopul plasării comenzii de către client sau utilizator, reprezentând o formalitate premergătoare încheierii Contractului la Distanță.
Navigarea în cadrul Big Store urmată de Comandă, echivalează cu citirea, înțelegerea și acceptarea expresă de către orice client sau utilizator a Termenilor și Condițiilor Big Store
III. DEFINITII
Definițiile de mai jos se vor aplica termenilor următori atunci când sunt utilizați în prezenta politica, cu excepția cazului în care contextul impune un alt înțeles:
Aplicația - Aplicația software de tip mobil, pusă la dispoziția Clientului/Utilizatorului de către Vânzător, destinată instalării pe un dispozitiv mobil deținut de către Client/Utilizator și care permite, în special, utilizarea Big.Store.ro fără necesitatea deschiderii unui browser web;
Campanii Promoţionale - Condițiile particulare de vânzare ale Produselor expuse în cadrul Big.Store.ro, reglementate prin regulamente aferente, cu respectarea Legislaţiei Incidente (i.e. reducerea Prețului sau a costurilor de livrare, în limita stocurilor disponibile, etc);
Cerinţe Tehnice - Cerințe tehnice minime a căror îndeplinire este necesară pentru utilizarea Big Store şi anume calculator, laptop sau alt dispozitiv multimedia cu acces la internet (în cazul Aplicației – dispozitive mobile), de natură a asigura accesul la poșta electronică şi la internet.
Client - Orice persoană fizică care are vârsta de minim 18 ani sau persoana juridică care vizitează Big,Store.ro și/sau efectuează o Comandă în baza unui Cont;
Comandă - Un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Client/Utilizator, prin intermediul căruia Clientul/Utilizatorul își exprimă intenția de a încheia un Contract la Distanță, cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță, precizând totodată Produsele pe care se oferă să le achiziţioneze de la Vânzător şi furnizându-i acestuia datele necesare pentru încheierea și realizarea Contractului la Distanţă;
Comunicări Comerciale - Serviciul electronic de tip „newsletter” care permite Clienților sau Utilizatorilor să recepţioneze informații periodice de la Vânzător, în special despre Campaniile Promoţionale şi Produsele oferite spre vânzare în cadrul Big.Store.ro, la adresa de e-mail sau numărul de telefon pe care Clientul şi/sau Utilizatorul le-au furnizat în procesul de creare al Contului;
Consumator - Orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale. Persoanele juridice nu intra in continutul notiunii de consumatori iar in cazul raporturilor contractuale Big Store si acestia, nu se va aplica legislatia in materia protectiei consumatorului;
Cont - Serviciul electronic pus la dispoziţia Clientului de către Big Store, identificat prin adresă de email (Login) şi Parolă, introduse de Client, resurse colectate de sistemul informatic al Vânzătorului şi care permite Clientului să utilizeze funcţionalităţi/servicii suplimentare (i.e. vizualizare comenzi, facturi fiscale, etc);
Contract la Distanţă - Contract de vânzare-cumpărare încheiat la distanţă, fără prezenţa fizică simultană a Vânzătorului şi a Clientului/Utilizatorului, materializat în comanda confirmată şi acceptată de către Vânzător, prin email şi prin intermediul căruia Vânzătorul este de acord să vândă și să livreze Produsele, iar Clientul/Utilizatorul este de acord să achiziționeze, să primească și să facă plata acestor Produse, în acord cu principiile stabilite de prezentele Termeni și Condiții.
Coş de Cumpărături - Serviciul pe care Vânzătorul îl oferă fiecărui Client sau Utilizator şi care permite plasarea Comenzii pentru unul sau mai multe Produse, introducerea codurilor de reducere care facilitează micşorarea Preţului în condiţiile anumitor Campanii Promoţionale, vizualizarea Preţului fiecărui Produs în parte şi al tuturor Produselor împreună, al eventualelor costuri legate de livrarea Produselor şi a datei estimative de livrare a acestora. Coşul de Cumpărături colectează ofertele depuse de Client sau Utilizator pentru încheierea Contractului la Distanţă. Prin intermediul unei Comenzi, Clientul sau Utilizatorul pot adăuga în Coşul de Cumpărături mai multe Produse în vederea încheierii Contractului la Distanţă;
Curier - Orice persoană de drept public sau privat care prestează servicii de curierat rapid;
Departamentul CS - Departamentul Customer Support (relații clienți) și care oferă Clienților sau Utilizatorilor informații cu privire la activitatea desfășurată prin intermediul Big.Store.ro, fiind disponibil conform programului afişat în pagina de Contact, (i) la numărul de telefon +40 733 075 221şi (ii) la adresa de email comenzi@big.store.ro
Big.Store.ro - Magazinul online care constă în platforma de comerţ electronic www.big.store.ro şi care permite plasarea Comenzilor de către Client sau Utilizator, precum și prestarea de servicii puse la dispoziţie de către Vânzător. Big.Store.ro. este deţinut, operat şi administrat de către Vânzător, fiind alcătuit dintr-un ansamblu de pagini de internet corelate între ele, care poate fi accesat prin intermediul unui browser web;
Legislaţia Incidentă - Codul Civil din 2009, Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor pe piaţă, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori, Legea nr. 356/2002 privind comerţul electronic, Hotărârea Guvernului nr. 1308/2002 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 356/2002 privind comerţul electronic, Ordonanţa de urgenţă nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
Preț - Suma de bani pe care o primește Vânzătorul în schimbul furnizării către Client/Utilizator a Produsului comandat, în conformitate cu termenii și condițiile Contractului la Distanță. Prețul este format din valoarea Produsului, la care se adaugă, după caz, cheltuielile de transport și/sau încasare aferente. Cheltuielile de transport şi/sau încasare aferente sunt detaliate pe www.big.store.ro, înainte de plasarea Comenzii de către Client și/sau Utilizator, dar și mai jos, în cuprinsul secțiunii „Livrare”;
Produs - Bunul mobil listat în cadrul Big.Store.ro, menționat în Comandă și care face obiectul Contractului la Distanță, ce urmează a fi furnizat de către Vânzător Clientului sau Utilizatorului, în schimbul achitării Prețului;
Rating - Modalitate de exprimare de către Client/Utilizator a gradului de satisfacție al acestuia în raport cu un anumit Produs, fiecare dintre acestea putând primi un punctaj de la o stea la cinci stele;
Termeni şi Condiţii - Prezentul document, care definește termenii de încheiere a Contractelor la Distanţă prin intermediul Big Store şi al Aplicaţiei, stabileşte drepturile și obligațiile Vînzătorului și ale Clientului/Utilizatorului, în acord cu prevederile Legislaţiei Incidente;
Tranzacţie - Operaţiunea de încasare sau de rambursare către Client/Utilizator a sumei rezultate din vânzarea unui Produs de către BigStore.ro, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreate de către Vânzător sau prin transfer bancar prin ordin de plată, indiferent de modalitatea de livrare aleasă de către Client/Utilizator.
Utilizator - Orice persoană fizică care are vârsta peste 18 ani sau persoana juridică care vizitează Big.Store.ro și/sau efectuează o Comandă, fără a avea creat un Cont de Client;
Zi Lucrătoare - Una din zilele de luni până vineri inclusiv, cu excepția sărbătorilor legale, declarate zile libere.
IV. ÎNREGISTRAREA UNUI CONT DE CLIENT. PLASAREA COMENZII. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI LA DISTANŢĂ
4.1 Înregistrarea unui Cont de Client
- Pentru crearea unui cont pe platforma www.big.store.ro, potențialul client este obligat să folosească o adresă de e-mail validă şi să urmeze pașii descriși în pagina de creare a Contului, disponibilă la adresa www.store.ro.
- Clientul obţine accesul la Cont cu ajutorul Loginului şi al Parolei, precum şi prin conectarea prin intermediul contului acestuia de Facebook sau Google. Clientul se conectează în Contul său după înregistrarea în BigStore.ro. Contul permite stocarea informaţiilor referitoare la adresa furnizată de Client pentru Produsele comandate, la starea şi istoricul Comenzilor, facturile fiscale emise de Vânzător, precum şi accesarea altor servicii puse la dispoziţie de către Societate, cum ar fi, Lista sau Produsele Favorite
- Clientul este obligat să păstreze Parola în deplină confidențialitate, să nu o dezvăluie persoanelor terțe şi înțelege că dacă încredințează cuiva Parola Contului, respectiva persoană va avea acces la datele sale cu caracter personal, iar Big Store va fi astfel exonerată de orice răspundere care ar deriva dintr-o utilizare neautorizată a Contului.
- Vânzătorul oferă posibilitatea Clientului de a-și modifica Parola în orice moment
- Big Store poate refuza cererea de înregistrare a unui Cont în situațiile în care Departamentul CS sau Departamentul Tehnic al Societății constată că în procesul de creare al Contului au fost utilizate informații neconforme cu Realitatea.
- Clientul are posibilitatea, în orice moment și fără motiv, să șteargă Contul (anularea Contului), prin trimiterea unei solicitări la adresa marketing@big.store.ro
- Crearea Contului nu este necesară pentru a plasa o Comandă în cadrul Big.Store.ro, aceasta putând fi efectuată şi de un Utilizator nelogat.
4.2 Plasarea Comenzii
- Big Store nu poate fi tras la răspundere pentru informații introduse eronat de către Client şi/sau Utilizator, din care pot decurge întârzieri sau imposibilități de livrare. Totodată, în acest caz, Big Store nu poate fi ținută răspunzătoare pentru orice eventual prejudiciu suferit de Client şi/sau Utilizator ca urmare a întârzierii în livrarea Comenzii.
- Big Store poate refuza o Comandă, sub rezerva transmiterii unei notificări prealabile Clientului şi/sau Utilizatorului, fără a exista obligații între părți şi fără să existe posibilitatea pentru Client şi/sau Utilizatorul să poată pretinde daune, în oricare din următoarele situații:
- eșuarea / invalidarea Tranzacției;
- neacceptarea de către banca emitenta a cardului Clientului/Utilizatorului a Tranzacției, efectuată prin transfer bancar;
- date incomplete sau incorect furnizate de Client şi/sau Utilizator;
- activitatea Clientului şi/sau a Utilizatorului poate produce daune platformei şi/sau partenerilor comerciali ai Societății;
- există suspiciuni rezonabile că respectivul Client/Utilizator plasează Comenzi exclusiv în scopul de a acumula beneficiile oferite de Big Store (i.e. nu onorează Comenzile ulterior, anulându-le sau neachitând Prețul Produselor);
- există suspiciuni rezonabile cu privire la o posibilă fraudă din partea Clientului sau a Utilizatorului în ceea ce privește modalitatea de plată a Prețului Produselor.
- Chiar dacă a luat toate măsurile pentru ca informația prezentată pe platforma www.big.store.ro să fie exactă şi corectă, Vânzătorul nu poate fi ținut răspunzător pentru inexactitățile care pot apărea în completarea de către Client şi/sau Utilizator a formularelor pentru finalizarea Comenzii. Clientul şi/sau Utilizatorul sunt responsabili pentru corectitudinea şi caracterul complet al informațiilor pe care le furnizează în cadrul formularelor disponibile pe platforma big.store.ro
- În anumite situații şi pentru motive justificate, Big Store își rezervă dreptul de a modifica cantitatea Produselor din Comandă. În aceste situații, Clienții/Utilizatorii vor fi notificați prin intermediul poștei electronice, iar Big Store va returna suma achitată de Client sau Utilizator, în cazul in care contravaloarea Produselor a fost achitată anterior de către Client sau Utilizator.
- În cazul în care un Produs comandat de către Client/Utilizator nu mai poate fi livrat/furnizat de către Big Store, ne obligăm să informăm Clientul/Utilizatorul asupra acestui fapt, fie telefonic, fie prin email și în cazul în care Clientul/Utilizatorul a achitat anterior acestei informări contravaloarea Produsului, să returnăm în contul bancar indicate de Client contravaloarea Produsului, în termen de maxim 14 zile de la data la care Societatea a luat la cunoștință acest fapt sau de la data la care Clientul/Utilizatorul și-a exprimat în mod expres intenția de a ieși din Contractul la Distanță.
- Vânzătorul îşi rezervă dreptul de a stabili un prag valoric minim al Comenzii, pentru care livrarea Produsului/Produselor este gratuită.
- Big Store îşi rezervă dreptul de a anula Comenzile pentru Produse care sunt afişate în big.store.ro ca urmare a unor erori tehnice sau care, din cauza unor erori tehnice, prezintă preţuri evident eronate/derizorii pentru Produse. Pentru evitarea oricarui dubiu, conform art. 1665 Cod Civil, Vanzatorul poate anula Comanda plasata atunci cand preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare.
- Big Store va notifica Clientul/Utilizatorul prin email cu privire la statusul Comenzii (i.e. iniţiere şi preluare Comandă, trimitere şi ridicare colet, etc).
- Din cauza timpului foarte scurt de procesare a Comenzilor, este imposibilă operarea de modificări asupra Comenzilor deja plasate. Anularea Comenzii se poate face în maxim o oră de la plasarea acesteia.
- Prin plasarea Comenzii, Clientul şi/sau Utilizatorul certifică faptul că a împlinit vârsta de 18 ani.
V. INFORMAȚII DE PLATĂ
5.1. Despre preț și metode de plată
Prețurile afișate sunt Prețurile Recomandate de Producător (PRP), la care pot fi aplicate reduceri periodice în funcție de campaniile derulate de Vânzător.
Prețul indicat pentru fiecare Produs este exprimat în lei (RON) și nu include costul transportului.
Prețul indicat la momentul confirmarii comenzii este prețul final, cuprinzând inclusiv toate si orice taxe suplimentare, dacă este cazul inclusiv taxa pe valoare adaugata.
Preţurile Produselor pot fi modificate periodic, înţelegându-se că produsele comandate vor fi facturate la preţul în vigoare în momentul înregistrării Comenzii.
Prețul, modalitatea și termenele de plată sunt specificate de fiecare dată când dumneavoastră finalizați o Comanda.
Pentru o verificare corespunzătoare a tuturor detaliilor Comenzii, atunci când finalizați comanda, aveți obligația de a verifica produsele introduse în coșul de cumpărături și prețul acestora, înainte de a plasa comanda și achita Pretul.
Ofertele promoţionale sunt valabile doar pe durata de valabilitate menţionată în oferta promoțională și în limita stocurilor disponibile.
Vânzătorul pune la dispoziția Clientului/Utilizatorului, în principiu, următoarele metode de plată:
- Plata in sistem ramburs, in numerar sau cu cardul, fiind efectuata direct la curier, în momentul livrării Comenzii.
- Plata prin transfer bancar, după emiterea unei facturi proforme în urma plasarii Comenzii. În cazul în care Clientul/Utilizatorul alege să plătească ramburs la primirea/ridicarea Comenzii, acesta este obligat să efectueze plata la primirea/ridicarea Comenzii, în caz contrar acesta nu îi va fi livrat de Curier. Refuzul primirii Comenzii duce la rezoluţiunea Contractului la Distanţă şi descarcă Vânzătorul de obligaţia unei noi livrări a Produsului respectiv.
- Plata in numerar sau cu cardul la magazine, fiind efectuata in sistem ramburs, dacă ați selectat ridicarea Produselor din unul dintre magazinele BIG STORE.
- Plata cu carduri de plată prin intermediul serviciilor autorizate, cu ajutorul cardurilor bancare Visa sauMastercard, prin APPLE PAY sau prin GOOGLE PAY. Plata se bazează pe un sistem securizat de procesare a tranzacțiilor online care oferă confidențialitate, siguranță și simplitate în achiziția produselor și serviciilor prin Internet.
În cadrul big.store.ro, entitatile autorizate să presteze servicii de procesare de plăţi sunt:
- Stripe, Inc, San Francisco Bay Area, West Coast, Western US
- Shopify Inc, Ottawa, Ontario, Canada
Prețul, modalitatea de plată şi termenul de plata sunt specificate în Comandă. Vânzătorul va emite către Client o factură fiscală pentru Produsele livrate conform Comenzii, obligația Clientului/Utilizatorului fiind să precizeze în mod corect şi complet toate informațiile necesare emiterii de către Vânzător a facturii fiscale, în conformitate cu legislația în vigoare.
Prin trimiterea Comenzii, Clientul/Utilizatorul îşi exprimă acordul să primească facturile fiscale în format fizic, prin adăugarea acestora în pachetul de livrare sau prin intermediul poştei electronice, la adresa de e-mail menţionată de Client/Utilizator.
Facturile fiscale emise de Vânzător pentru Produsele aferente unor Comenzi ce vor fi livrate prin curier se vor transmite Clientului/Utilizatorului in pachetul de livrare. Facturile aferente Produsului/Produselor care nu au fost preluate de către Client/Utilizator vor fi anulate de Vânzător la momentul la care Produsul/Produsele va/vor fi restituit/e de Curier.
VI. MODALITĂŢI, COSTURI DE TRANSPORT SI ALTE COSTURI CONEXE. TERMENE ŞI CONDIŢII DE LIVRARE. RECEPŢIA PRODUSELOR
6.1. TERMENI DE LIVRARE
Livrarea Comenzilor se poate efectua numai pe teritoriul României, prin intermediul firmelor de curierat cu care Vânzătorul se află în relație comercială la momentul plasării Comenzii sau prin ridicare personala de la unul din magazinele fizice ale Societatii.
In cazul Comenzilor care contin Produse care se afla in stocul Vanzatorului la momentul plasarii Comenzii, acestea vor fi expediate Clientului într-un interval de maxim 2 zile lucrătoare de la momentul plasarii Comenzii.
In cazul Comenzilor care contin Produse care nu sunt disponibile in stocul Vanzatorului (produse in stoc furnizor), acestea vor fi expediate Clientului imediat ce furnizorul Vânzătorului onorează Comanda (in acest caz, in functie de termenul de livrare oferit de furnizor, termenul de expediere al Comenzii catre Client poate varia intre 14 si 30 zile lucrătoare).
In cazul in care o Comanda contine mai multe Produse si o parte dintre acestea nu se regasesc in stoc la momentul plasarii Comezii, aceasta poate fi livrată în mai multe tranșe, Clientul achitand Pretul pentru intreaga Comanda la momentul plasarii acesteia.
In cazul in care Clientul dorește ca livrarea Comenzii sa aiba loc la două sau mai multe adrese de livrare, acesta va plasa cate o Comanda pentru fiecare adresa de livrare, si pentru care vor fi suportate costurile de livrare aferente.
Toate Comenzile plasate pe big.store.ro contin Produse destinate utilizării personale de către Clienti/Utilizatori. Clienții/Utilizatorii Produselor trebuie să se abțină de la orice revânzare parțială sau totală a produselor facuta in scop profesional, sens in care Societatea nu poate sa isi asume niciun fel de raspundere pentru activitățile de revânzare cu privire la care plata impozitelor nu a fost efectuată de Client.
Durata totală de așteptare privind livrarea Produsului către Client/Utilizator (data livrării) se compune din timpul de pregătire al Comenzii pentru expediere de către Vânzător și durata de livrare a Produsului de către Curier/ridicare personală.
Data estimată de livrare poate varia în funcție de Produs și/sau metoda de livrare aleasă (i.e. acesta se află în stocul propriu al Vanzatorului sau în stocul furnizorului) și este comunicată la scurt timp de la plasarea comenzii.
Pentru toate categoriile de Produse, termenul maxim de livrare este de 30 de zile calendaristice de la data încheierii Contractului la Distanță.
Având în vedere numărul mare de Comenzi ce se pot înregistra pe perioada Campaniilor Promoţionale desfășurate de către Vânzător, există posibilitatea ca termenul de livrare al Produselor estimat pe big.store.ro la momentul vizualizării Produsului/plasării Comenzii să poată suferi modificari.
Societatea va întreprinde toate acțiunile necesare pentru a livra Produsele comandate în termen de 30 de zile calendaristice de la încheierea Contractului la Distanţă.
Dacă Produsele nu au fost livrate în termenul indicat, Clientul/Utilizatorul poate solicita livrarea într-un termen suplimentar, de 5 Zile Lucrătoare. Dacă nici în termenul suplimentar Produsele nu sunt livrate, Clientul/Utilizatorul poate solicita rezoluţiunea Contractului la Distanţă.
În cazul în care Produsele sunt indisponibile (inclusiv în cazul în care Prețul sau unele caracteristici ale Produselor au suferit modificări, ulterior confirmării de către Societate a Comenzii, Societatea va informa Clientul/Utilizatorul despre indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a achitat vor fi rambursate Clientului/Utilizatorului în termen de 14 zile calendaristice de la data informării respective, dacă Clientul/Utilizatorul le-a achitat în avans.
În cazul în care Clientul/Utilizatorul plasează o Comandă care conține Produse cu stoc propriu sau stoc furnizor, din punctul de vedere al livrării, acestea vor fi considerate colete diferite şi vor fi evidențiate ca atare pe big.store.ro în pagina de Comandă. Acestea au termene diferite de livrare, iar costul de transport pentru stoc propriu si stoc furnizor se aplică o singură data.
6.2. COSTURI DE LIVRARE
- In cazul Comenzilor a caror valoare este mai mică de 500 lei, costul transportului este in valoare de 35 lei
- In cazul Comenzilor a caror valoare este mai mare de 500 lei, costul transportului este in valoare de 0 (zero) lei
- In cazul Comenzilor plasate pe big.store.ro care pot fi ridicate de către Cumpărător, personal, de la sediul magazinelor BIG STORE (Dynamic Tools) sau de la sediul firmelor de curierat utilizate pentru livrare, costul transportului este in valoare de 0 (zero) lei
6.3. CONDIȚII DE LIVRARE
Clientul/Utilizatorul va fi contactat telefonic de către Curier în prealabil pentru a obține confirmarea prezentei acestuia la adresa aleasă pentru livrarea Comenzii.
Clientul/Utilizatorul se obligă să fie prezent la adresa de livrare indicată, în intervalul orar în care Curierul îl anunță că livrează Comanda, în caz contrar urmând a suporta costul de transport aferent unei posibile noi livrări. Intervalul orar în care se livrează Comanda va putea fi modificat doar cu acordul Curierului.
La solicitarea Curierului, Clientul/Utilizatorul va face dovada identității sale și va comunica codul PIN atribuit de către firma de curierat partenera.
În cazul în care Clientul/Utilizatorul se află în imposibilitatea recepționării Comenzii în mod personal, Comanda va fi lăsată la adresa precizată doar unei persoane cu vârsta mai mare de 18 ani și doar în cazul comunicării prealabile către Curier a codului PIN.
Nicio cerere de livrare a unei Comenzi nu va putea fi onorată dacă Clientul/Utilizatorul nu îndeplinește condițiile de mai sus.
În cazul livrării la locul de muncă al Clientului/Utilizatorului, dacă Curierul nu poate avea acces în incinta imobilului respectiv, Clientul/Utilizatorul trebuie să se asigure că poate recepționa Comanda.
Livrarea se consideră a fi îndeplinită de către Societate la momentul predării Produselor Comandate către Client/Utilizator.
6.4. RECEPȚIA PRODUSELOR
Clientul/Utilizatorul va verifica dacă Produsele sunt deteriorate sau dacă există lipsuri, iar eventualele probleme vor fi menționate în mod olograf pe nota de livrare, pentru a putea fi luate în considerare.
VII. RETRAGEREA DIN CONTRACTUL LA DISTANŢĂ.
7.1 PREVEDERI GENERALE
Clientul/Utilizatorul are dreptul de a se retrage din Contractul la Distanţă, fără a preciza motivele şi fără să suporte orice fel de cheltuieli, altele decât cele prevăzute de lege. Pentru exercitarea dreptului de retragere în termenul prevăzut de Legislaţia Incidentă, Clientul/Utilizatorul trebuie să informeze Vânzătorul cu privire la dreptul de a se retrage utilizând o declarație neechivocă, care poate fi trimisa prin e-mail la adresa: comenzi@big.store.ro.
De asemenea, Clientul poate utiliza modelul formularului de retragere care poate fi accesat aici, dar acest lucru nu este obligatoriu. Formularul poate fi completat si trimis electronic direct pe site-ul nostru sau puteti scrie direct la comenzi@big.store.ro.
Perioada de retragere din Contractul la Distanţă este de 14 zile calendaristice şi începe de la data la care Produsul a fost preluat de către Client/Utilizator sau de către o parte terță desemnată de acesta, alta decât Curierul, iar în cazul unui Contract la Distanţă care include mai multe Produse care sunt livrate separat, în loturi sau părţi, de la intrarea în posesie a ultimului Produs lot sau parte.
Vânzătorul are obligaţia de a comunica Clientului/Utilizatorului confirmarea de primire a retragerii, iar în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la primirea din partea Clientului a Produsului restituit, Vanzatorul va restitui acestuia, în principiu, toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare ale Produsului (cu excepția costurilor suplimentare ce rezultă din modul de livrare ales de Client/Utilizator, altul decât cel standard).
Clientul/Utilizatorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii Produselor, ca o consecinţă a manipulării acestora în alt mod decât cel necesar pentru a se familiariza cu natura, proprietăţile şi funcţionalitatea Produsului.
Vânzătorul va returna Preţul folosind aceeași metodă de plată pe care a folosit-o Clientul/Utilizatorul, după cum urmează:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar, prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- pentru Comenzile achitate în regim ramburs/cu numerar la curier, prin restituirea sumei în contul bancar transmis de Client/Utilizator, care trebuie să fie exprimat în RON.
Clientul/Utilizatorul are obligaţia imediată, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data în care a informat Vânzătorul de retragerea din Contractul la Distanţă, să restituie Produsul Vânzătorului sau să-l pună la dispoziţia persoanei îndreptăţite de Vânzător să-l preia.
Pentru respectarea termenului este suficientă restituirea Produsului înainte de expirarea acestuia, la adresa magazinului care i-a trimis comanda, în caz contrar Societatea rezervându-şi dreptul de a amâna rambursarea contravalorii Produsului până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat.
Pentru anumite Campanii Promoționale, Vânzătorul își rezervă dreptul de a stabili un termen diferit de exercitare de către Consumator a dreptului de retragere, însă cu respectarea termenului minim legal de 14 zile prevăzut de Legislaţia Incidentă, termenul specific de exercitare a dreptului de retragere urmând a fi menționat în cadrul fiecărui regulament de Campanie Promoțională, dacă va fi cazul.
VIII. POLITICA DE RETUR
8.1. ASPECTE GENERALE
In cazul in care Clientul/Utilizatorul doreste returnarea unui Produs achizitionat, acesta poate fi returnat în termen de 15 zile calendaristice de la momentul livrării / ridicării de către Cumpărător a Produslui
Returul unui Produs va fi considerat valabil dacă mesajul prin care Clientul / Utilizatorul notifica returul prin intermediul paginii https://big.store.ro/pages/retur-produse este trimis în maxim 15 zile calendaristice de la momentul livrării / ridicării de către Cumpărător a Produsului sau dacă Produsul este adus la unul dintre magazinele Societatii în intervalul de timp anterior mentionat.
In caz contrar, Societatea poate refuza coletul.
Clientul este responsabil de trimiterea produselor pe care intenționează să le returneze prin curier (caz în care suportă costul transportului) sau prin returnare personală la unul dintre magazinele BIG STORE.
In cazul anumitor Produse, exista o politică de retur specifică, motiv pentru care vă recomandăm să citiți condițiile de mai jos cu atenție.
Prezenta politica de retur a Produselor nu se aplica clientilor / utilizatorilor persoane juridice care au achizitionat un Produs de pe big.store.ro, aceasta categorie fiind exceptata de la aplicarea legislatiei in materia protectiei consumatorului.
8.2. CONDIȚII GENERALE PRIVIND RETURUL PRODUSELOR
Costul de transport pentru retur este suportat de catre Client cu exceptia situatiei in care Produsul este returnat de catre Client la sediul unuia dintre magazinele Societatii.
Toate produsele pe care Clientul/Utilizatorul le returnează trebuie să fie în aceeași stare în care acesta le-a primit, însoțite de etichetele inițiale, intacte, de certificatul de garanție în original, după caz, precum și de toate celelalte documentele care au însoțit Produsul livrat.
În cazul în care Clientul/Utilizatorul a achiziționat mai multe produse de același fel și optează pentru a le returna pe toate, doar unul din Produse poate fi desigilat.
Societatea nu acceptă retururi cu privire la Produse care prezintă cel puțin una din următoarele caracteristici:
- au fost efectuate intervenții neautorizate asupra Produsului;
- au ambalajul deteriorat sau incomplet;
- au urme de uzură sau folosire excesivă;
- au zgârieturi, ciobituri, lovituri sau semne de expunere la șocuri mecanice/electrice;
- nu au toate accesoriile primite în pachetul în care au fost livrate;
- Produsul a făcut parte dintr-o comandă specială (comanda specială este aceea care vizează un produs care nu face parte din stocul uzual al Furnizorului, dar care poate fi livrat pe baza unei comenzi ferme și a plății unui avans din partea Clientului/Utilizatorului);
- îndeplinesc una din condițiile specifice, în funcție de tipul produsului.
- Sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- Sigilate, care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator
- care, după livrare, potrivit naturii lor, sunt inseparabil amestecate cu alte asemenea elemente;
Produsele ce constituie un set trebuie returnate ca set.
În cazul în care o Comandă, la care s-a oferit unul sau mai multe Produse cadou, este returnată integral, Clientul/Utilizatorul este obligat să returneze şi Produsul cadou în starea lui originală, respectiv nedeteriorată și cu ambalajul sigilat. În ipoteza în care Produsul cadou nu este returnat, valoarea returului va fi diminuată în mod corespunzător cu valoarea produsului cadou.
Big Store va accepta ca retur produsele care:
- sunt în ambalajul original (nedesfacut) şi nu sunt deteriorate si nici nu prezinta semne de uzură, respectiv în starea în care au fost livrate Clientului;
- nu sunt in ambalajul original (in aceasta categorie sunt incluse si produsele care sunt returnate în ambalajul original, dar acesta este deschis) şi prezintă doar semne în urma manevrării, necesare pentru a stabili natura, caracteristicile şi funcţionalitatea produselor atunci când acestea au fost despachetate şi asamblate. Clientul are astfel posibilitatea de a vedea şi testa bunurile acasă, fără a le folosi.
Big Store va rambursa contravaloarea bunurilor menţionate anterior, în următorul mod:
- În cazul în care produsele nu sunt folosite şi sunt în ambalajul original, returul se poate face în interval de 15 zile calendaristice de la data la care bunurile au fost achizitionate, livrate sau ridicate.
Big Store îşi rezervă dreptul de a nu rambursa contravaloarea bunurilor care nu respecta prevederile secţiunii.
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere. Cu toate acestea, dacă se ia decizia de a accepta returul acestor produse, Big Store îşi rezervă dreptul de a reduce suma rambursată, într-o manieră care să reflecte reducerea valorii produselor.
Valoarea rambursată va fi stabilită in functie de perioada de timp în care produsul returnat a fost folosit, precum si de uzura produsului. Valoarea rambursului va scădea cu cât produsul a fost folosit pentru o perioadă mai indelungata iar semnele uzurii produsului sunt evidente, astfel valoarea rambursului este cea mai mica.
8.3. RETURNAREA PRIN FORMULARUL ONLINE
În cadrul formularului online disponibil aici, puteți opta între 2 tipuri de retur: ramburs sau voucher.
8.3.1. RAMBURS (DACĂ AȚI ACHITAT RAMBURS SAU PRIN TRANSFER BANCAR)
Dacă alegeți ramburs, este necesar să trimiteți produsul în ambalajul original și să suportați cheltuielile de transport. Nu uitați ca înainte de a cere acest lucru să vă asigurați că Produsul respectă toate condițiile stipulate mai sus.
Vom returna banii în contul specificat în formularul de retur sau direct in contul bancar din care a fost efectuata plata initiala. Banii vor fi vizibili în contul dumneavoastra în maximum 14 zile calendaristice de la înregistrarea cererii de retur.
8.3.2. VOUCHER (DACĂ AȚI ACHITAT RAMBURS SAU PRIN TRANSFER BANCAR)
Dacă alegeți voucher, acesta va avea valoarea comenzii inițiale și va fi valabil pentru o perioadă de un 1 an de zile.
- Dacă alegeți un produs de o valoare mai mică decât cel plătit anterior, vă returnăm diferența într-un cont bancar specificat de dumneavoastra în maxim 14 zile lucrătoare.
- Dacă alegeți un produs de o valoare mai mare decât cel plătit anterior, va trebui să achitați diferența folosind una dintre metodele de plată disponibile la checkout.
8.3.3. Card bancar (dacă ați efectuat o plata prin transfer banca)
Pentru Comenzile platite cu cardul, suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de maxim 14 e zile de la acceptarea returului.
Găsiți detalii de retur pe această pagină.
IX. GARANȚIA PRODUSELOR SI RECLAMATII CU PRIVIRE LA PRODUSE
GARANTIA PRODUSELOR
Garanția reprezintă orice angajament asumat de Vânzător față de Client/Utilizator prin care acesta se obligă să restituie Clientului/Utilizatorului, fără solicitarea unor costuri suplimentare, Prețul plătit, prețul de reparare sau prețul de înlocuire a Produsului, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în big.store.ro sau în declarația de conformitate a Produsului.
Produsele afișate în cadrul big.store.ro pot fi supuse garanției producătorului sau a distribuitorului. Termenii și condițiile detaliate ale garanției, unitatile service autorizate in care se pot efectua reparatii, precum și durata acesteia sunt prezentate pe documentul de garanție emis de către producător sau distribuitor şi care însoţeşte Produsul, după caz.
Produsul beneficiază de garanţie în următoarele condiţii:
- Clientul/Utilizatorul a achiziționat Produsul de la big.store.ro;
- Clientul/Utilizatorul a respectat instrucțiunile de folosire şi întreținere ale Produsului, acesta fiind utilizat conform instrucțiunilor impuse de producător sau distribuitor;
- Clientul/Utilizatorul a păstrat certificatul de garanție şi documentul fiscal (i.e. factură sau bon fiscal) care atestă achiziționarea Produsului. Locul prezentării pentru a putea beneficia de garanție este cel specificat pe certificatul de garanție, care însoțește Produsul livrat.
Cauze de pierdere a garanției:
- avarii/deteriorări mecanice ale Produsului, expunere excesivă la radiații solare a Produsului sau modificări fizice neautorizate ale acestuia;
- defectarea Produsului, ocazionată de nerespectarea instrucțiunilor de utilizare, întreținere, transport, manipulare şi instalare ale acestuia, prevăzute în manualul de utilizare;
- deteriorarea mecanică provocată prin lovirea Produsului sau deteriorarea marcajului cu modelul şi seria acestuia;
- inundarea, incendierea, expunerea la soare sau la descărcări electrice a Produsului, modificări sau instalări necorespunzătoare, intervenții neautorizate;
- distrugerea circuitelor interne ale produsului, generate de șocurile rezultate în urma manipulării necorespunzătoare a acestuia.
9.1. RECLAMANTII CU PRIVIRE LA PRODUSE
Imaginile Produselor au doar un caracter ilustrativ şi nu constituie o prezentare obligatorie a proprietăţii Produselor (i.e. ambalajul poate diferi, în funcţie de modificările operate de producător sau distribuitor).
Vânzătorul este obligat să livreze Clientului/Utilizatorului Produse fără defecte şi care sunt în conformitate cu Contractul la Distanţă.
Se consideră că produsele sunt în conformitate cu Contractul la Distanţă, dacă:
- Corespund descrierii făcute de Vânzator în big.store.ro;
- Corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip.
- Prezintă parametrii de calitate și performanțe normale, la care Clientul/Utilizatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura Produsului, declarațiile Produsului privind caracteristicile concrete ale acestuia făcute prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta Produsului.
În cazul în care Produsele prezintă un defect la livrare, părţile Contractului la Distanţă pot conveni cu privire la o compensaţie pe care Vânzătorul să o acorde Clientului/Utilizatorului, sub forma unui voucher.
Reclamația poate fi depusă de către Client/Utilizator fie în scris, la adresa de email comenzi@big.store.ro, fie fizic la unul dintre magazinele BIG STORE.
Pentru a facilita o cât mai bună înţelegere a problemelor pe care Clientul/Utilizatorul le ridică cu privire la Produs şi din dorinţa de a soluţiona reclamaţia acestuia cu celeritate, Societatea recomandă trimiterea Produsului la Depozitul Societatii situat în Bistrița, str. Industriei, nr 3, în vederea examinării acestuia.
De asemenea, Big Store recomandă Clientului/Utilizatorului să menţioneze în reclamaţie informaţii referitoare la:
- (i) împrejurările care fac obiectul reclamaţiei, mai exact la tipul defectului Produsului şi la data constatării acestuia;
- (ii) modalitatea aleasă de a aduce Produsul în conformitate cu Contractul la Distanţă sau declaraţia referitoare la micșorarea Prețului sau renunțarea la Contractul la Distanţă
- (iii) datele de contact ale petentului.
Dacă Produsul vândut are un defect, Clientul/Utilizatorul are dreptul să ceară înlocuirea Produsului cu unul fără defecte sau eliminarea defectului, sub forma înlocuirii sau a reparării Produsului. Dacă înlocuirea Produsului sau eliminarea defectului acestuia este imposibilă pentru Vânzător, Clientul/Utilizatorul poate solicita reducerea Preţului Produsului sau, dacă defectul este unul substanţial, se poate retrage din Contractul la Distanţă.
În măsura în care reclamaţia formulată de Client/Utilizator este justificată, Vânzătorul are următoarele obligaţii:
- dacă înlocuirea sau reparaţia Produsului sunt posibile, să înlocuiască Produsul defect cu unul fără defecte sau să înlăture defectul într-un timp rezonabil, fără crearea neplăcerilor nejustificate pentru Client/Utilizator, în conformitate cu prevederile Legislaţiei Incidente şi pe cheltuiala sa. Orice reparare sau înlocuire va fi facută în cadrul unei perioade de timp rezonabile stabilită de comun acord între Vânzator şi Client/Utilizator;
- dacă înlocuirea sau reparaţia Produsului nu sunt posibile, să restituie Clientului/Utilizatorului Preţul, parţial sau total, în funcţie de solicitarea Clientului/Utilizatorului, în termen de 15 zile calendaristice de la data la care Vânzătorul este notificat în acest sens de către Client/Utilizator. În scopul rambursării Preţului şi finalizării Tranzacţiei, Societatea va restitui suma respectivă în contul bancar în lei, furnizat de către Client/Utilizator, cu excepţia cardurilor Revolut.
Vânzătorul va răspunde solicitării reclamației Clientului/Utilizatorului prin intermediul Departamentului Suport Clienti nu mai târziu de 10 Zile Lucrătoare de la data primirii acesteia.
Societatea va informa Clientul/Utilizatorul despre progresul reclamaţiei, în special despre primirea, acceptarea sau respingerea acesteia, prin email/telefon.
În cazul în care, pentru a da curs solicitării reclamației depuse de către Client/Utilizator sau realizarea Garanției va fi necesară punerea la dispoziția Vânzătorului a Produsului, Clientul/Utilizatorul va fi obligat să livreze Produsul pe cheltuiala Vânzătorului.
Durata soluţionării reclamaţiei, inclusiv eliminarea defectelor sau înlocuirea Produsului, durează de regulă până la 30 de zile calendaristice, fiind însă necesară furnizarea de către Client/Utilizator a asistenţei necesare în vederea respectării termenului respectiv.
Vânzătorul este răspunzător dacă defectul fizic va fi constatat de Client/Utilizator în termen de doi ani de la data livrării Produsului sau înainte de data de expirare menţionată pe ambalajul Produsului. Cererea de îndepărtare a defectului Produsului sau de schimb al acestuia cu alt Produs fără defecte trebuie formulată în termenul menţionat anterior, sub sancţiunea prescrierii acesteia.
Clientul/Utilizatorul trebuie sa informeze Vânzătorul despre lipsa de conformitate a Produsului în termen de două luni de la data la care a constatat-o, dar nu mai târziu de doi ani de la data încheierii Contractului la Distanţă.
X. RĂSPUNDEREA VÂNZĂTORULUI
Societatea nu garantează că platforma big,store.ro, serverele pe care este găzduită sau e-mailurile trimise de Societate sunt fără viruși sau alte componente informatice cu caracter potențial dăunător, că nu conține erori, omisiuni, defecțiuni, întârzieri sau întreruperi în operare sau transmitere, căderi de linie sau orice alți factori similari cu efect perturbator.
Clientul/Utilizatorul folosește platforma big.store.ro pe riscul propriu, Societatea fiind exonerată de orice răspundere pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea big.store.ro sau ca urmare a utilizării informațiilor de pe platforma big.store.ro. Societatea nu este răspunzătoare de erorile sau omisiunile care pot interveni în redactarea sau prezentarea materialelor de pe site.
Vânzătorul nu își asumă responsabilitatea pentru descrierile Produselor prezentate pe platforma big.store.ro, acestea fiind puse la dispoziția Societatii de către furnizori.
Informațiile incluse în big.store.ro au caracter informativ și sunt puse la dispoziție cu buna credință, din surse pe care Vânzătorul le consideră de încredere. În cazul în care vreunul dintre articolele publicate sau orice altă informație intră sub incidența Legii nr. 8 din 1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, Clientul/Utilizatorul este rugat să aducă acest fapt la cunoștința Vanzatorului pentru a putea fi luate măsurile legale necesare, dacă este cazul.
Societatea, în calitate de organizator al Campaniilor Promoționale, nu își asumă răspunderea pentru pierderile codului sau utilizările neautorizate ale voucherului Campaniei Promoționale în cauză, nu este responsabilă pentru voucherele falsificate şi își rezervă dreptul de a anula voucherul utilizat la achiziție ori de a scădea valoarea acestuia din valoarea de rambursat, în cazul returnării conform legii, a unui produs participant în Campania Promoțională respectivă.
Orice link-uri către alte site-uri sunt oferite numai în scopul unei accesibilități sporite a informațiilor, iar Societatea nu își asumă nici o responsabilitate sau răspundere pentru conținutul acestor site-uri, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate prin aceste site-uri.
Societatea nu răspunde de nicio pierdere, costuri, procese, pretenții, cheltuieli sau alte răspunderi, în cazul în care acestea sunt cauzate direct de nerespectarea Termenilor şi Condițiilor.
Societatea nu răspunde pentru prejudiciile create ca urmare a nefuncționării platformei big.store.ro, precum şi pentru cele rezultând din imposibilitatea de accesare a anumitor link-uri publicate pe platforma big.store.ro
În fiecare caz privind stabilirea răspunderii Vânzătorului, a angajaților săi, a reprezentanților autorizați și/sau a plenipotențiarilor, răspunderea față de Consumator, indiferent de temeiul său juridic, este limitată la valoarea Prețului din Contractul la Distanţă.
XI. FORTA MAJORA
Niciuna din părţile Contractului la Distanță nu răspunde de neexecutarea la termen – total sau parțial - a oricărei obligații care îi revine în baza Contractului la Distanță, daca neexecutarea obligației respective a fost cauzată de forța majoră. În sensul prezentului articol, forța majoră reprezintă un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, care nu se datorează intenției sau culpei acestora, intervenit după intrarea în vigoare a Contractului la Distanță și care împiedică părţile contractante să-şi execute, total sau parțial, obligațiile asumate.
Sunt considerate asemenea evenimente conflictele armate, mișcările sociale, incendiile, inundațiile sau orice alte calamități naturale sau restricții apărute ca urmare a unei carantine sau a unui embargo, enumerarea neavând un caracter limitativ, ci enunțiativ.
Conflictele de muncă nu reprezintă forță majoră. Nu este considerat caz de forță majoră un eveniment asemănător celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligațiilor oricăreia dintre părți.
Partea care invocă evenimentul de forță majoră este obligată să notifice cealaltă parte în termen de 5 zile calendaristice de la data producerii evenimentului şi să furnizeze înăuntrul acestui termen dovezi necesare în acest sens.
De asemenea, partea care a invocat forță majoră este obligată să informeze cealaltă parte cu privire la încetarea cazului de forță majoră. În situația în care nu se face notificarea, partea care invocă apariția evenimentului de forță majoră va răspunde pentru toate prejudiciile ivite ca urmare a omisiunii notificării cu privire la producerea/încetarea cazului de forță majora.
Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment de forță majoră nu încetează, fiecare parte a Contractului la Distanță va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a Contractului la Distanță, fără ca vreuna din părți să poată pretinde celeilalte daune-interese.
XII. LEGEA APLICABILA. SOLUTIONAREA LITIGIILOR.
Contractul la Distanță va fi guvernat şi interpretat în conformitate cu legea română.
Părţile Contractului la Distanță vor depune toate eforturile pentru a soluționa pe cale amiabilă orice dispută decurgând din încheierea şi executarea Contractului la Distanță.
În cazul în care acest lucru nu este posibil, litigiul va fi înaintat spre soluționare instanțelor competente din România, fără ca prin aceasta să se restrângă dreptul Consumatorului în a recurge la modalitatea alternativă de soluționare a disputelor, prin accesarea portalurilor http://ec.europa.eu/consumers/odr/ şi/sau www.anpc.ro
XIII. DISPOZIŢII PENTRU CLIENŢII/UTILIZATORII PERSOANE JURIDICE
Prezentul punct din Termenii şi Condiţiile şi dispoziţiile prevăzute în acest punct se referă numai la Clienții/Utilizatorii care nu au calitatea de Consumator.
Vânzătorul are dreptul de a rezilia Contractul la Distanţă încheiat cu un Client/Utilizator nonconsumator în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii. Renunţarea la Contractul la Distanţă în acest caz se poate face fără prezentarea cauzelor şi nu oferă motive Clientului/Utilizatorului să aibă pretenţii faţă de Vânzător.
În cazul Clienţilor/Utilizatorilor nonconsumatori, Vânzătorul are dreptul de a limita metodele disponibile de plată, inclusiv poate solicita plata în avans, integrală sau a unei părţi, indiferent de metoda de plată aleasă de Client/Utilizator sau a prevederilor din Contractul la Distanţă.
În momentul predării de către Vânzător a Produsului către Curier, Clientul/Utilizatorul nonconsumator preia beneficiile şi sarcinile asociate cu Produsul, precum şi riscul de pierdere accidentală sau deteriorare a Produsului.
Vânzătorul în acest caz nu este responsabil pentru pierderea, diminuarea sau deteriorarea Produsului survenite de la preluarea pentru transport până la predarea lui către Client/Utilizator sau pentru întârzierile datorate transportului.
Nici Vânzătorul sau angajații acestuia, reprezentanții autorizați și agenții săi nu sunt răspunzători față de Client/Utilizator, subcontractori acestuia, angajați, reprezentanți autorizați și / sau agenți pentru orice fel de daune, directe sau indirecte, cu excepția cazului în care prejudiciul a fost provocat intenționat de către acesta.
În fiecare caz privind stabilirea răspunderii Vânzătorului, a angajaților săi, a reprezentanților autorizați și/sau a plenipotențiarilor, răspunderea față de Clientul/Utilizatorul nonconsumator, indiferent de temeiul său juridic, este limitată la valoarea Prețului din Contractul la Distanţă.
Toate litigiile apărute între Vânzător şi Clientul/Utilizatorul nonconsumator vor fi supuse unei instanţe judecătoreşti competente.
XIV. DISPOZITII FINALE
Nulitatea oricărei clauze a Termenilor şi Condițiilor, parțială sau integrală, nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze sau părți de clauze ale Termenilor şi Condițiilor. Clauza inoperantă sau nemenționată va fi înlocuită cu o clauză corespunzătoare care, în măsura acceptabilă legal, se apropie cel mai mult de ceea ce a fost intenționat sau, urmărind concepția şi exprimarea Termenilor şi Condițiilor, se obține ceea ce se intenționează după avizarea despre clauza lipsă sau inoperantă.
Prevederile Termenilor şi Condițiilor se completează cu dispozițiile Legislației Incidente.
Contractul la Distanță este încheiat în limba română. Confirmarea către Client/Utilizator a prevederilor Contractului la Distanță încheiat se face prin trimiterea unui e-mail către Client/Utilizator cu confirmarea înregistrării Comenzii plasate.